2 Bijbels

dinsdag 1 oktober 2013

Schubgevoel.

Omdat ik de diagnose MS 7 a 8 jaar te laat heb gekregen zat ik tijdens het diagnose proces blijkbaar in een schub? In die tijd had ik qua stemmingswisselingen een behoorlijk angstige stemming. Daar heb ik me ook hulp voor gezocht maar veel baatte me dit niet.

Er is toen herhaaldelijk aan me gevraagd of ik me ziek voelde. Dat ontkende ik natuurlijk. Ikzelf omschreef mijn lichamelijk gevoel met vervallen omdat ik nogal beeldend denk. Ik voelde me als een vervallen huis. Als je het maar heel erg rustig aan doet dan kun je er gewoon in wonen maar als je met ramen en deuren gaat gooien of tegen een muur trapt dan dondert de hele zaak in elkaar.





vervallen huis

Toen ik het gevoel wat ik hier heb beschreven heb bij mijn neuroloog kwam zei die dat dat een echte schub was. En als ik niet het schubgevoel heb omschrijf ik dat als opflakkeringen.

1 opmerking: